Dobrý čin bývá po zásluze potrestán

24.04.2013 08:52

Letos jsem zazimoval čtyři oddělky. Jeden uhynul hlady - mladá matička uhynula s chomáček v jednom kraji zcela vyjedeného rohu úlu a v druhém měla ještě tři plásty zásob. To se stává a tak mi zbyly oddělky tři. Plánoval jsem totiž, že byl o ně velký zájem mezi začínajícími včelaři a tak jsem dělal více (za normálních okolností dělám dva jen tak pro jistotu).

Mých stabilních 10 včelstev ale vypadalo po zimě velice dobře, jen z jednoho úlu vyletovalo méně včel, zdál se jediný slabší.

Přišli začínající včelaři a jelikož si pamatuji, jak je to těžké začínat, nedokázal jsem jejich prosbám nevyhovět - a 3 oddělky šly do světa (mít jich 10 jdou stejně všechny, někoho jsem stejně neuspokojil ani jedním oddělkem).

Včelařím ve snaze "lézt" do úlů co nejméně a nerušit tím včely (pokud nevidím zvenčí problém a to jedno včelstvo bylo na první pohled pouze slabší). Proto až před pár dny za první silné snůšky (již kvetou hromadně stromy a keře) jsem se podíval poprvé do toho slabého včelstva a zjistil, co jsem nechtěl vidět. Včel poměrně hodně, nosí med, ale pohyb je neuspořádaný, jsou zlejší (hned jsem dostal 2 žihadla, ještě že jsem si vzal klobouk) a tak jsem je probral a plod NIKDE.... teď bych potřeboval ten jeden můj oddělek z označenou přelarvenou matkou od mé loňské nejlepší matičky serie z Dolu... NENÍ!

No nic, je tam s největší pravděpodobností trubcokladná dělnice (trubčice), která ještě neklade. Pro jistotu jsem vložil jen 1 plást plodu, jestli náhoda není blbec a nenarazí matečník. Ale již tomu ani nevěřím. Takže letos mám 3 krásné oddělky a přišel jsem o 1 včelstvo.

Ale na druhou stranu mě to nezabije a ti noví začínající rozrostou naše řady včelařů a to je asi daleko důležitější...

Zpět

Vyhledávání

© 2010 Všechna práva vyhrazena.