Konec včelího roku

18.09.2010 16:06

Letošní rok pro včelky končí. Krmení jsem dělal od 1. srpna a ke konci měsíce již byly nakrmené, takže nezatížím zimní generaci včel zpracováním cukru a mohou tak v klidu odpočívat, občas ještě pro nějakou dobrotu, když vysvitne sluníčko, zaletět. Teď probíhá léčení. Do včel byl vložen 2.srpna na měsíc Gabon PA92, který má za úkol omezit roztoče varroa destructor. Na podzim ještě (v druhé půli října) provedu dvakrát fumigaci, čímž snad roztoče dorazím a včelky se budou schopné soustředit na přežití zimy a jarní rozvoj.

Co se týče medu, tak přestože situace byla letos špatná (celá Morava, východní a severní Čechy nemají skoro žádný med), Středočeský kraj na tom byl z republiky se Západočeským nejlépe a světe div se, u mě padly všechny rekordy v produkci medu. Jarního (světlého) květového medu sice moc nebylo, zato medovicový med zaměstnal celou moji rodinu. Kdyby nebylo rodičů, kteří mi vydatně pomáhali, neměl bych snad ani šanci to dnes, kdy stavím dům a jsem pořád v práci, stihnout. Takže v červnu a červenci jsem prostě pořád jen vytáčel...

Úl číslo 3 se stal novým rekordmanem, když jsem z něj za letošní rok vytočil 115kg medu a toto číslo již asi hned tak nepřekonám.

Takže zákazníci, volejte, medu mám dost a je potřeba ho sníst!!!

Zpět

Vyhledávání

© 2010 Všechna práva vyhrazena.