Vytáčení začalo

28.05.2015 08:43

Minulý víkend jsem začal vytáčet med, tento víkend jsem pokračoval a první vytáčení mám za sebou. Letošníhomedu si myslím, že budu mít méně, protože v okolí není žádná řepka. Má to své výhody i nevýhody. Řepkový med mám rád, má spoustu vitamínů, ale rychle krystalizuje a hodně - někdy do něj ani nejde zapíchnout lžička, jak je tuhý. Jeho nevýhoda ale je, že je skoro jednodruhový, protože pro včelky je natolik lákavý, že zapomenou nosit z ostatních kytiček a květů. Takže vlastně mám radši, když řepka není, medu je méně, ale je velmi rozmanitý - tu jabloň, tu pamepliška atd. A to je letošní případ, takže je velmi zajímavý a dlouho mi žádný tolik nechutnal.

První vytáčení je tedy za mnou a pozoruji zajímavý fakt. Už skoro žádný nemám! Lidé se mění a přestali chodit do supermarketů pro ten drahý med, ve kterém je jen velmi málo medu.... a přestali ke mně chodit v prosinci?!? Ještě před párlety jsem vytočil a první zájemci se začali ozývat koncem srpna. Chtěli většinou 2-5kg. Dokonce jsem dělal i 0,5kg sklenice. Dnes jsou 3 dny po vytáčení a já již nemám skoro nic. Přišli hned a nikdo nechtěl ještě méně než 10kg... Doba se holt mění a pro mě i pro zdraví určitě k lepšímu.

Prohlížel jsem také jehličnany a zahlédl první mšice. To vypadá jako dobré znamení. Znamenalo by to, pokud se nezmění počasí a nezačnou suchá vedra, že by letos mohla být úroda medovicového medu, který většinu let moc není a říká se, že má období jednou za 4 roky.... tak snad letos budou stromy medovat...

Zpět

Vyhledávání

© 2010 Všechna práva vyhrazena.